Rabu, 3 Ogos 2011

Diari Ramadhan 2011


Hari pertama aku puasa tahun ni...mmg btl2 teruji ckitlah...pdhl dh beso pnjg umurnya...tp entahlah...tahun ni tahun yg agak berbeza ngn tahun2 before...palinglah...

Oklah dipendekkn cite...ari tu otw nk blk umah mak aku...xtaulah mcm mn tah...jem2...baru blk dr tesco...borong mnyk besar-besaran...bw kancil...penuh beb blkg tu...ade 38 tong 5kg pnye...merengek2 kete tu dibuatnya...

Tup2 tngh jalan...skli de polis daa kt depan...cuak gaklah...kot kang kena...dh lah beli mynk xagk2...kang xpsl2...aku pn ape lagi...ngn confidennya baca doa...tuk memudahkan urusan...nak tau doa ape aku baca...hebat...baca ye...hehe...



Bukan main konfidennya...bukan sekali...berkali2 lah aku repeat...pastu baru perasan...eh nape doa ni pelek je bunyi...alamak...salah lah...malu2 pada diri aku...nmpknye..betol2 lapor aku rupenye..sampai terbace2 doa berbuke puase..

tp aku still ingtlah nk baca doa yg btl...then aku proceedlah baca yg btl...nk tau...baca ni...InsyaAllah sume urusan dipermudahkn..

Doanya dalam Rumi:
Allah humma Rabbi Yasir,wala tua'sir ya karim....mksdnya Ya Allah sesunggunnya hanya engkau yg Maha mengetahui apa yg ada dijiwa kami,Engkau permudahkanlah segala urusan kami dalam mencari redhaMu


p/s:sory dh try cari in jawi pnye...tp x jmpe...doanya panjang...yg ni doa harian yg mmg bagus tuk kita amal...klu kot sy salah tulis...btl2kn lah ye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda suka catatan ini?

Untuk Melihat Catatan yang seterusnya sila Tekan "Catatan Lama"