Isnin, 29 Ogos 2011

Miss Kepek : Memancing di Kampung Halaman



Tahun ni tahun yg bermakna buat aku...bkn ape..family aku bertambah lagi sorang...and aku menambah ke keluarga lagi satu...beza mcm tahun2 sblmnya...sebabnya aku telah pn selamat di ijab kabulkn dengan kekasih hatiku...kiranya aku "Mrs Kepek" kepada tuan punya blog...

Tahun ni jugak aku first time beraya kt umah mentua...beza giler...maklumlah aku melayu tulen..."Mr Kepek" Melayu jawa...so how...learn something news...seronok jugak...tp still sedih...pe pn skrg bkn nk membebel pasal raya tahun ni..pasal raya nantilah ye...so entry aku skrg ni cite pasal memancing..

Agak2 korang tau x psl "mancing ulur...nk tau ceritanya...jom tngk pic2 yg smpt di snap waktu pengambaran...hehe...2 hari before raya...blk umah mak kt pahang..."Mr Kepek"cbuk nk mancing...jom tngk hasilnya...jeng...jeng...jeng...

Merempit ke lokasi memancing...sambil bw joran...tp xsnap plk gmbrnya....




Ni kawasan tmpt memancing...beselah Kampung...free je...ni air paya campur sungai...



First tangkapan yg aku dpt...tp kecik je...klu kt pahang pglnya ikan seluang...ni ikan sungai...tngk tu...umpan cacing...




Haa...yg ni plk ikan terbeso kami dpt ari tu yang pasti bkn aku...tp adik n Mr Kepek...belagak plk tu...tp bila dibandingkn...hasilnya...



Mr Kepek kalah...sbb ikannya kecik even jenis yg sama...


Nota kaki:
Sape2 kot berminat nk mancing ulur...ulur2lah tngk blog kami..best...Mr kepek...pas blk Sepang...raya ke tiga n Empat trs nk ajk mancing lagi...walaupun ikannya kecik...xbesnya...kulitnya makin gelaplah...huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda suka catatan ini?

Untuk Melihat Catatan yang seterusnya sila Tekan "Catatan Lama"