Rabu, 8 Jun 2011

Miss Kerepek:Tip2 diet berkesan


"Klu cite spiderman ganti org cmni...mcm mn agknya"


"penah x seluar yg kita syg jd mcm ni"



So ari ni nk cite psl diet...diet...nk kurus...alamak aku gemuk ke...eh2 terover gemuk plk...penah x anda rs kecik ati ke sedih ke...bl org kt...eh ko nmpk gemuklah...tp tu realaiti especially org2 kita...klu nmpk lain ckit mesti tegur pnye...klu geng lain xsurelah plk...ke mcm tu gak...

ni nk cite pengalaman aku yg dh ter xsengaja mengemukkn badan...so every week klu jmpe ngn mamat kesayangan aku ni...mmg xsah mulut dia tu sebut...gemuk...gemuk..ml2 ok je...tp lama xok plk...ni tiap kli jmpe...msk je kete...gemuk2...kuar kete...gemuk2..on cal pn gemuk2...xke lebuh 40kali...doa dh tu...

skrg ni nk kongsi a few tips Rasullah SAW mcm mn nk jaga mkn...simple tp ssh nk apply...xcaye...jom smbg baca lg...tips yg pertama:-

1.First thing kita kn ada matlamat...jngn duk kata...aku nk dietlah...tp mkn mcm bertahun2 xmkn...tp btl tau...klu xde matlamat...mmg hancuslah...kn kuatlah...especially bl berdepan ngn kekasih ati yg budget dia sebenarnya ade badan yg ok...tp aku suka je...haha

2. Tips nabi kita- Jangan makan buah setelah mkn nasi, ni kita x...mkn nasi harus didahulukn.,,pastu br lah nk cr buah...pencuci mulut kt kn..tp buah pn tngk gak...ape yg aku duk cr plg bnyk kalori buah jambu batu...yg krg kalori buah tembikar...sepotong tau bkn berpotong2...klu berpotong-potong bersamaan buah jambu batu...then haruslah rajin2 tngk buah ape yg ok...hehe...

3. Tidur 1 jam after mkn...kita lg canggih tdo bkn main berjam2...xsedo lgsg ape2 jd sekeliling...dlm islam tidur di waktu tengah ari merupakn satu sunnah nabi kita...dimana slps tdo kita akn dpt memberi tenaga tuk beribadah...klu skrg ni ade beberapa kajian mengatakn pekerja yg tdo tngh ari bleh meningktkn daya kreativiti pekerja...jd slhlah klu tdo tngh ari tp agklah jngn smpi terlajak...tau2 org kt office sume dh blk...


Nota Kaki:-setakat ni dl tip2 diet yg aku br kaji...nanti dilain hari aku smbg lg...klu nk diet pn skli skla belilah kepek ye...xsalah klu kdg2...kesian perut xdpt mkn...hehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda suka catatan ini?

Untuk Melihat Catatan yang seterusnya sila Tekan "Catatan Lama"