Khamis, 29 September 2011

Miss Kepek : Pergi tak Kembali

Cepat btl ms berlalu skrg...ari ni dh masuk bln baru...bln islam...Zulkaedah dan tahun ni juga tahun kedua kami beraya tanpa seseorg disisi...pasti korang penah rasa...mgkn org yg dekat and mgkn org yg jauh...tp rasa tiap2 org berbeza...The day before raya...sll nya kt kg aku...akan ade bt tahlil...time ni sume sanak saudara akn blk kg...selalunya aku ngn family dtg ziarah kubur arwah nenek and atok...tp dh menjadi rutin family aku akn pergi ke kubur arwah adik...even xde org tahlil...especially mak n abah...ari2 without fail...xpagi petang diorg akn ke sana...

Ni antara org2 yg terawal smpi...tuk bersihkn kubur and ziarah saudara2 yg telah pergi...
Ni antara sesi kutip derma before mula tahlil...ade tujuannya tau...


Tujuan dia nk galakkn budak2 tuk dtg skli pergi kubur...bdk2 dtg pn sbb nk dpt duit ms tahlil tp a least diorg dh ade pendedahan psl kubur...

speaker sementara tuk tok imam ms tahlil..

Mak aku and ank buah...baca yassin...sementara tnggu tahlil mula...



Aku ingt lagi soklan ank buah aku ms dtg ziarah kubur arwah adik..."Wan(mak aku) nape org letak makdak(arwah adik) kt dlm tanah tu...nant lemaslah...mak aku jwb..."kenalah letak dlm tanah tu...nanti kita lama2 duk kt sne gak..."abis tu mcm mn makdak nk naik klu tanah tu ttp kt ats..."sedih...bdk2 xtau tp still nk tau..."tangga pn xde tuk makdak naik...mcm mn kita nk jmpe dia"soklan yg sngt menyedihkn...jwpn mak aku"makdak xnaik dh...lepas ni kita xjmpe makdak dh...makdak g jmpe tuhan..."bnyklah lg soklan2 yg sukar tuk jwb and bt kami sume sebak...

Pakcik aku...di kubur ayahnya...


Berdoa semoga roh2 org2 yg dh pergi aman disana...bersihkan kawasan sekitar...






Nota Kaki :
Inilah kubur arwah Nadia, adik aku...meninggal sbb ade brain tumor... alfatihah..semoga die ditempatkan dikalangan kekasih2 Allah...Amin



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda suka catatan ini?

Untuk Melihat Catatan yang seterusnya sila Tekan "Catatan Lama"